loading...
جنبش رسش
entezar بازدید : 540 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

با سلام

بعد از گذشت دو هفته از درج مقاله نگاهی دیگر به کلاه پهلوی با وجه به ایمیل ها و نظرات دریافتی چه در وبلاگ شخصی بنده و چه در سایت کانون لازم دانستم تا بازهم درباره ی این سریال سخنانی را عرض کنم

از مهمترین نظرات و ایمیل های دزیافت شده می توان به پیام و یا جوابیه مدیر محترم روابط عمومی سریال کلاه پهلوی اشاره کردکه این نشان دهنده این است که نظرات منتقدان برای دست اندر کاران این سریال مهم است و من از ایشان تشکر می کنم

1

در مقاله قبل عرض کردیم که نقش مبارزات و رهبری روحانیون در این سریال نادیده و بلکه حذف شده است و همین طور به پایین آوردن شان حضرت زهرا(س) اشاره کردیم و درمقابل مدیر محترم روابط عمومی سریال کلاه پهلوی بیان داشتند که تاریخ این قصه از سال 1314 تا سال 1320 می باشد و نمی توان به مبارزات آیت الله بروجردی و جلسات نجف اشاره کرد اما فکر می کنم ایشان از ذکر این مسئله برداشت اشتباهی داشته اند اما مقصود بنده از ذکر بخشی از مبارزات علما این بود که بگویم علمل و مراجع ومثل آیت الله بروجردی نقش برجسته و به سزایی در قضیه مبارزه با پهلوی و کشف حجاب داتند و منظور بنده ذکر خود جلسات نبود

ایشان بیان کردند که به خاطر سخت گیری های زیاد حکومت روحانیون نمی توانستند ملبس باشند و باید از حوزه علمیه اجازه می گرفتند در پاسخ باید عرض کنم در این سریال صرفا روحانی را فردی در حد یک روضه خوان ساده که وقتی به او می گویند ساکت نخوان او ساکت می شود و فردی مطیع است نه انقلابی در صورتی که روحانیون آن زمان بیشتر روحیه انقلابی داشتند تا این شخصیتی که در این سریال به تصویر کشیده شده است

سوال بنده اینجاست که شما فرمودید روحانیون نمی توانستند ملبس باشند چه برسد به شهری در اطراف تهران پس چگونه روحانی که برای ختم خواهر آقای تدین آمده بود ملبس بود؟؟؟؟

3

در جایی دیگر بیان کردند که این قصه مربوط شهر سامان است نه کل جغرافیای ایران !! باید عرض کنم که شما در حال روایت و به نصویرکشیدن مسائل کلی آن زمان که در ایران اتفاق ق افتاده است هستید و تمام مخاطبان هنگام تماشا این سریال اتفاقات را در وسعت ایران می بینند اگر حرف ببنده را قبول ندارید کافی است یک نظر سنجی انجام دهید و بپرسید که اتفاقات سریال را در وسعت شهر سامان میبینید یا در وسعت کشور ایران؟

بنده بحثم این جاست که شما ئ دست اندر کاران زحمت کش این سریال در حال روایت تاریخ به زبان رسانه و تلوزیون هستیدو تحریف تاریخ جفایی بزرگ به مردم  ونسل های آینده است در خصوص این که فرمودید نمی شود مبارزات علمل را در این برهه بیان کرد

باید عرض کنم که چطور است که آقای تدین تمام مجلاتی که در آن از غرب و تبلیغات غربی و مسائل روز و .... نوشته شده است که حتی آن را از دست همسرش پنهان می کند را در دست دارد!! اما بیانیه ها و تلگراف هایی که علما چه از نجف و چه از قم صادر می کردند را در دست نداشته است ؟؟؟ بطور مثال آیا نمی شد در سیر رهبری آن جامعه در دیالوگی بیان کند که فلان عالم در بیانیه تاریخ فلان روز این چنیین حرفی را زده؟؟؟

2

در پاسخ دوست عزیزی که فرموده بودند میرزا تدین حاجی بازاری نیست و روحانی است که بنا به شرایط آن روز لباس نمی پوشد عرض کنم بهتر است شما با دقت بیشتری سریال را تماشا کنید پاسخ شما را از سایت رسمی کلاه پهلوی از بخش شخصیت شناسی می دهم:

میرزارضا تدین – محمدرضا شریفی نیا
محمد رضا شریفی نیا چهره ثابت اغلب سریال های تلویزیونی سال های اخیر است. کیف انگلیسی و مختارنامه دو سریال تاریخی است که پیش از این شریفی نیا را در آن دیده ایم. او در کلاه پهلوی نقش کارخانه دار مومن و متدینی را ایفاء می کند که خود، خانواده و پدرش مورد اعتماد مردم شهر بوده اند. او در کمال حسن نیت و سعه صدر با اقدامات فرماندار جدید همکاری می کند ولی هوشمندانه مراقب است و با صدور فرمان کشف حجاب و برگزاری مجالس مختلط زن و مرد به صورت اجباری، او به روش خاص خود با حکومت مقابله می کند.

لینک آدرس

 

 

کلام آخر:

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم آسیب این سریال برای نوجوانان و نسلی که تاریخ مبارزات علما و انقلاب را فقط در کتاب های درسی آن هم برای بالا بردن معدل  می خوانند  این است که بعد از دیدن سریال هایی از این قبیل برایشان دیگر قابل قبول نیست که روحانیت و مرجعیت در تاریخ انقلاب ها و قیام های ایران نقش به سزایی داشته اند زیرا که این نسل فقط به انچه میبینند باور دارند

کوتاهترین دعا برای بزرگترین آرزو:          اللهم عجل لولیک الفرج


مسئول کارگروه دشمن شناسی کانون دین یاوران

لینک مقاله اول

لینک نظرات

entezar بازدید : 565 شنبه 28 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

شاید به بهانه بهار

نمی دانم چه سری است خداوند میداند و می بینیداما چیزی نمی گوید و چشم می بندد

مردم نمی دانند و نمی بینند حتی اشتباه می شنوند اما فریاد می کنند اه چه صفت بزرگ و ویژگی بارز و عظیمی است این ستار العیوب بودن...

چه قدر زیبا این صفت را در جمله ای کوتاه به مالک توضیح داد:

مالک! اگر شبی فردی گناه کرد فردا به آن چشم نگاه نکن شید سحر توبه کرده باشد....

در این سخن باید سال ها تامل کرد

اما مردم این را درک نمی کنند که نباید اگر چیزی هم دیدند نباید از آن دم بزنند آه که چه مردمان بی خردی هستیم

خرد نداریم و مطالب ابتدایی دین را نمی فهمیم و بعد ادعا می کنیم منتظر امام زمان(عج) هستیم واقعا کارهای ما خنده دار است....

اما نمی دانیم با آبروی مومن بازی بازی کردن خوشایند خدا و امام زمان(عج)  نیست و با این کار ها ظهور به تاخیر می افتد...

به جای اینکه به اصل و مغز اسلام و تشیع بپردازیم چسبیده ایم به پوسته و ظاهری از دین و تشیع و همش می گوییم :

(فلان کس این را گفت ... فلان کس نظرش این است .... فلان کس تکذیب کرد ووووووووووووووو.....)

کاش کمی فقط کمی بصیرت واقعی داشتیم (چقدر مظلوم است این بصیرت که بازیچه و لقلقه ی زبان بعضی افراد جاهل شده ....)

و نگاه نمی کردیم بلکه میدیدیم و تعقل می کردیم و چه نعمت بزرگی است این دیدن ....


چه کنیم که با این اوصاف موسی ما نمی آید چرا؟؟؟

موسی نمی آید چون قارون های این دوره او را به زمین می زنند

موسی نمی آید چون سامری ها هنوز قدرت نفوذ دارند و می توانند مردم را گوساله پرست کنند

موسی نمی آید چون می داند هنوز با طلا و پول و مال و ثروت و.... می شود همه چیز افراد را خرید

موسی نمی آید چون می داند هارونی برای یاری کردن او نیست

موسی نمی آید چون هنوز خوردن مال حرام لذت بخش است

موسی نمی آید چون کسی در دل خود اورا برای خودش نمی خواهد

موسی نمی آید چون مردم او را برای رد کردن آن ه از دریا می خواهند

موسی نمی آید چون هنوز مجالس ندبه خلوت است

موسی نمی آید چون کسی حاضر نیست با آمدنش پست و مقامش مبادا به خطر بیفتد

تا ما حرکتی نکنیم و خود را نسازیم و آماده نکنیم نمی آید که نمی آید با این وضع منتظرش نباشید

 

اما حرف آخر:

انقلاب موسی را فرعون ازبین نبرد بلکه قارون و سامری  که در دل انقلاب بودند از بین بردند چون انقلاب موسی انقلاب الهی بود


ما مواظب باشیم انقلاب مارا قارون ها و سامری هایی از جنس بهاری که بر سر قدرت هستند از بین نبرند

 


کار گروه دشمن شناسی کانون دین یاوران

 

التمـــــــــــــــاس  دعا

entezar بازدید : 561 شنبه 28 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

این انقلاب فقط با نام نشان امام خمینی در جهان شناخته می شود  (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

امروزه با پیشرفت رسانه و ابزار گفتاری و شنیداری دیگر بیان حرف های علمی  و تاریخی و از این دست مسائل آسان شده است و می شود به جای آنکه مقالات بسیار نوشت همان مقالات را به صورت یک مستند چنددقیقه ای ارائه داد.

با این تفاسیر میبینیم که حتی مستئل تاریخی را با ساختن یک سریال به سادگی روایت کرد اما آن چیزی که باعث شد بنده این مقاله را بنویسم تحریفی بسیار ظریف در یک از سریال های تلوزیون بود که مدت ها سکوت کردم تا کسی آن را بیان کند اما چیزی بیان نشد .

ما حدود سی هفته است که جمعه شب ها به تماشای سریالی تاریخیبه نام کلاه پهلوی می نشینیم سریالی با پیش تولید و تولید بسیار طولانی که به کارگردانی سیدضیاالدین دری ساخته شده است

1

 

entezar بازدید : 298 چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

آيات ابتدائى سوره «قصص»، بيان گر يك قانون كلى است، براى همه اعصار و قرون، و همه اقوام و جمعيت ها. در آيات فوق مى خوانيم: «ما اراده داريم كه بر مستضعفان منت بگذاريم، و آنها را پيشوايان و وارثان حكومت روى زمين قرار دهيم».

اين، بشارتى است در زمينه پيروزى حق بر باطل و ايمان بر كفر.
اين، بشارتى است براى همه انسان هاى آزاده و خواهان حكومت عدل و داد، و برچيده شدن بساط ظلم و جور.
نمونه اى از تحقق اين مشيت الهى، حكومت بنى اسرائيل و زوال حكومت فرعونيان بود.
و نمونه كاملترش حكومت پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) و يارانش بعد از ظهور اسلام بود، حكومت پا برهنه ها و تهى دستان با ايمان و مظلومان پاك دل، كه پيوسته از سوى فراعنه زمان خود، مورد تحقير و استهزاء بودند، و تحت فشار و ظلم و ستم قرار داشتند.
سرانجام، خدا به دست همين گروه، دروازه قصرهاى كسراها و قيصرها را گشود، و آنها را از تخت قدرت به زير آورد، و بينى مستكبران را به خاك ماليد.
و نمونه «گسترده تر» آن، ظهور حكومت حق و عدالت، در تمام كره زمين به وسيله حضرت «مهدى»(عليه السلام) است.
اين آيات، از جمله آياتى است كه به روشنى بشارت ظهور چنين حكومتى را مى دهد، لذا در روايات اسلامى مى خوانيم كه، ائمه اهل بيت(عليهم السلام) در تفسير اين آيه، اشاره به اين ظهور بزرگ كرده اند.
در «نهج البلاغه» از على(عليه السلام) چنين آمده است: لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْيَا عَلَيْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا وَ تَلَا عَقِيبَ ذَلِكَ وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الأَرْضِ: «دنيا پس از چموشى و سركشى ـ همچون شترى كه از دادن شير به دوشنده اش خوددارى مى كند، و براى بچه اش نگه مى دارد ـ به ما روى مى آورد... سپس آيه «وَ نُرِيْدُ اَنْ نَمُنَّ» را تلاوت فرمود».
و در حديث ديگرى از همان امام بزرگوار(عليه السلام) مى خوانيم كه در تفسير آيه فوق فرمود:هُمْ آلُ مُحمّد(صلى الله عليه وآله) يَبْعَثُ اللّه مَهْدِيَّهُمْ بَعْدَ جَهْدِهِمْ، فَيُعِزُّهُمْ وَ يُذِلُّ عَدُوَّهُمْ: «اين گروه، آل محمّد(صلى الله عليه وآله) هستند، خداوند مهدى آنها را بعد از زحمت و فشارى كه بر آنان وارد مى شود برمى انگيزد و به آنها عزت مى دهد و دشمنانشان را ذليل و خوار مى كند».
و در حديثى از امام زين العابدين على بن الحسين7 مى خوانيم: وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ بَشِيْراً وَ نَذِيْراً، اِنَّ الاَبْرارَ مِنّا أَهْلَ الْبَيْتِ وَ شِيْعَتَهُمْ بِمَنْزِلَةِ مُوسى وَ شِيْعَتِهِ، وَ اِنَّ عَدُوَّنا وَ اَشْياعَهُمْ بِمَنْزِلَةِ فِرْعَوْنَ وَ اَشْياعِهِ: «سوگند به كسى كه محمّد(صلى الله عليه وآله) را به حق بشارت دهنده و بيم دهنده قرار داد، كه نيكان از ما اهل بيت و پيروان آنها، به منزله موسى و پيروان او هستند، و دشمنان ما و پيروان آنها به منزله فرعون و پيروان او مى باشند» (سرانجام ما پيروز مى شويم و آنها نابود مى شوند و حكومتِ حق و عدالت از آن ما خواهد بود).
البته حكومت جهانى مهدى(عليه السلام) در آخر كار، هرگز مانع از حكومت هاى اسلامى در مقياس هاى محدودتر پيش از آن، از طرف مستضعفان بر ضد مستكبران، نخواهد بود، و هر زمان شرائط آن را فراهم سازند، وعده حتمى و مشيت الهى درباره آنها تحقق خواهد يافت، و اين پيروزى نصيبشان مى شود.(1)

--------------------
پی نوشت ها:
1- تفسیر نمونه، جلد 16، صفحه 29.

entezar بازدید : 224 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با برگزاری نخستین نمایشگاه جنگ نرم و رسانه های دیجیتال از کانون دین یاوران برای عهده دار شدن غرفه جنگ نرم و مهدویت دعو ت به عمل آورد

هم چنین در روزهای برگزاری نمایشگاه این غرفه با اكران فیلم های آخر الزمانی با موضوع     نگاهی دیگر     به تحلیل بررسی این نوع فیلم ها پرداخت

 

عکس اول

2

3

 

بازدید دکتر سلیمانی رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی

6

 

7

 

8

 

انشالله که مورد عنایت حضرت ولی عصر قرار گیرد

 

 

entezar بازدید : 422 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 بررسي رسالت حکومت جهاني مهدوي و ليبراليسم

طرح مسأله

 يکي از موارد مهم که اذهان انديشوران را به خود جلب کرده، انديشه حکومت واحد جهاني است. تشکيل حکومت واحد جهاني در طول تاريخ، مورد توجه گروه‌ها، مکاتب و متفکران متعدد بوده است و تلاش‌هاي فراواني نيز براي شکل گيري آن، صورت گرفته است؛ چرا که دانشوران با اتکا به سنت‌هاي الهي در طبيعت، تعليمات مذهبي و نظريه‌هاي اجتماعي مأخوذ از آن‌ها، تشکيل جوامع وسيع‌تر بـراي رسـيدن به وحدت بشر را از امور ضروري دانسـته‌اند، تشکيل حکومت واحد جهاني، جزء ضروريات زندگي بشري است و اعتقاد به تشکيل حکومت، مطابق با فطرت و طبيعت بشري است؛ لذا متفکران بزرگ جهان اعم از مادي و الهي، در انتظار روزي به سر مي‌برند که اين گونه حکومت بر اساس معيارهاي الهي و انساني تأسيس شود و بشر در زير يک پرچم و تحت فرمان يک رهبر قرار گيرد و از همه دردها و رنج‌ها رهايي يابد. امروزه که جهانـي شدن با هدف همبستگي و يکپارچگي به سمت تشکيل جامعه واحد در حال حرکت است و برخي به دنبال تحقق عيني و عملي آن مي‌باشند، پرسش اين است که بر فرض تحقق آن، کدام مذهب يا مکتبي قابليت‌هاي لازم براي تشکيل حکومت واحد جهاني را دارد؟آيا ليبراليسم که از داعيه داران تشکيل اين گونه حکومت مي‌باشد، توانايي اجراي اين امر خطير را دارد يا اينکه بايد در جامعه مهدوي(اسلامي) تحقق عيني يابد؟ بر فرض تشکيل چنين حکومتي، رسالت و وظايف اين گونه حکومت چيست و در نهايت، حکومت جهاني مهدوي عجل الله تعالي فرجه الشريف  چه ويژگي هايي دارد؟

 

entezar بازدید : 237 دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

آيا شيعيان و منتظران ظهور، علاوه بر وظايف فردى و دينى، تكاليف سياسى و اجتماعى نيز دارند؟ يعنى، بايد در اجتماع و صحنه سياست نيز اقداماتى انجام دهند كه شايسته عنوان «منتظر واقعى» باشند؟

آرى، عرصه سياست و اجتماع، مهم‏ترين ميدان بروز و ظهور بايسته‏هاى انتظار و مؤثرترين زمينه در جهت تحقق اهداف امام زمان(عج) در عصر غيبت و قبل از قيام ايشان است. بعضى از وظايف و بايسته‏هاى سياسى و اجتماعى منتظران امام زمان(عج) عبارت است از:
مبارزه و امر به معروف و نهى از منكر
علاقه‏مندان و ياوران حضرت مهدى(عج)، هيچ گاه نبايد سيره و روش پيامبر«ص» و اهل بيت او را فراموش كنند ؛ بلكه بايد همواره آن را در نظر داشته و آماده پيوستن به قيام جهانى حضرت مهدى(عج) باشند و در عين حال خود عليه ظلم و ستم و فساد، مبارزه كنند.
رسول گرامى اسلام فرمود: «لا يزالونَ قومٌ من امّتى يُقاتلون على الحقّ ظاهرين الى يوم القيامة«همواره گروهى از امت من تا روز رستاخيز، پيروزمندانه در راه حق نبرد مى‏كنند».(1)
در روايات به نمونه‏اى از منتظران و شيعيان واقعى امام«ع» در عصر غيبت اشاره شده كه عليه ظلمت و فساد قيام مى‏كنند و راه امامان خود را تداوم مى‏بخشند و جانشين ولى‏عصر(عج) در روى زمين هستند.
امام صادق«ع» مى‏فرمايد: «فيَجعَلُ اللّه قم و اهلَها قائمين مقام الحجّة«خداى تبارك و تعالى، قم و اهل قم را قائم مقام حجّت قرار مى‏دهد»(2) و نيز «قم به اين جهت قم ناميده شده كه اهل آن در محضر قائم آل محمّد(عج) گرد مى‏آيند و با او قيام مى‏كنند و از يارى او منحرف نمى‏شوند»(3)
. حق خواهى و حق مدارى‏
تاريخ، صحنه حضور و نزاع دو گروه حقّ و باطل و دو انديشه طغيان‏گرى و حق‏گرايى است ؛ راه حقّ و صلاح، راه پيامبران و صالحان و راه باطل و كفر، راه شياطين و سردمداران زر و زور و تزوير است. اين دو گروه و نبرد ميان آنها، هميشه در جامعه بوده و همه منتظران واقعى امام زمان(عج)، بايد پيرو و طرفدار حق و مخالف و دشمن باطل باشند. با ظهور حضرت مهدى(عج)، جهان شاهد مصاف نهايى حق و باطل و پيروزى و غلبه حق به رهبرى آن حضرت خواهد بود و منتظران ظهور نيز در هر حال بايد براى چنين مصافى آماده باشند و خود نيز بايد حق و حق خواهى را محور و مدار برنامه‏ها و فعاليت‏هايشان قرار دهند.
رسول خدا«ص» در اين زمينه مى‏فرمايد: «لا تَزالُ طائفة مِن اُمّتى على الحَقّ ظاهرين حتّى يأتى امرُ اللّه»؛ (4)«گروهى از امت من همواره حق را آشكار مى‏كنند تا فرمان خدا (امر ظهور) فرا رسد».
حضرت على«ع» نيز مى‏فرمايد: «واللّه ما يكونُ ما تأملون حتّى يهلِك المبطلون و يضمحلّ الجاهلون و يأمن المتّقون...»؛ (5) «به خدا سوگند! آنچه آرزو مى‏كنيد، تحقّق نمى‏يابد، مگر هنگامى كه باطل از بين رود و نادان‏ها نابود شوند و پرهيزگاران، آرامش خود را باز يابند...».
استقامت و ايستادگى در سختى‏ها
«انتظار ظهور»، يكى از بزرگ‏ترين عوامل پايدارى، استقامت و مقاومت در برابر سختى‏ها و مشكلات عصر غيبت است. انتظار مسلمانان - به ويژه شيعيان - را در برابر ظلم‏ها، فسادها، زورگويى‏ها و انواع بلاها و سختى‏ها، ثابت و پا برجا نگه مى‏دارد و به آنان دل و جرأت مى‏دهد تا در برابر تهديدها، تطميع‏ها و سخت‏گيرى‏هاى دشمنان اسلام، خود را نبازند و از هيچ چيز و هيچ كس نهراسند.
پيامبر اكرم«ص» به مسلمانان صدر اسلام فرمود: «بعد از شما قومى خواهد آمد كه پاداش هر يك از آنها برابر پاداش پنجاه نفر از شما است». گفتند: اى رسول خدا! مگر نه اين است كه ما در حضور شما، در بدر و احد و حنين شركت كرديم و قرآن در ميان ما نازل شد؟! فرمود: «اگر آنچه بر آنها روى خواهد داد، بر شما روى مى‏داد ؛ شما نمى‏توانستيد چون آنها صبر و شكيبايى را پيشه خود سازيد» (6)
و نيز فرمود: «... برادران من كسانى‏اند كه در آخرالزمان مى‏آيند و نديده، به من ايمان مى‏آورند... استقامت هر يك از آنها در دين خود، از كندن خارهاى گَوَن در شب تاريك و به دست گرفتن آتش گداخته، سخت‏تر است. آنها مشعل‏هاى هدايت‏اند كه خداوند آنان را از فتنه‏هاى تيره و تار، نجات مى‏بخشد» (7)
امام حسين«ع» نيز در اين باره مى‏فرمايد:
«... امّا الصابر فى غيبته على الاذى و التكذيب، بمنزلة المجاهد بالسيف بين يدى رسول اللّه»(8)؛ «... كسانى كه در زمان غيبت او در مقابل آزار و تكذيب، استقامت مى‏كنند، مانند كسانى‏اند كه در حضور رسول خدا شمشير زده‏اند».
كسب آمادگى براى ظهور
امام صادق«ع» نيز فرموده است: «هر يك از شما بايد براى خروج حضرت قائم (سلاحى‏) مهيّا كند - هر چند يك تير باشد - خداى تعالى هرگاه بداند كسى چنين نيتى دارد، اميد آن است كه عمرش را طولانى كند تا آن حضرت را درك كند (و از ياران و همراهانش قرار گيرد»(9)
پس براى ظهور حضرت مهدى(عج) و يارى آن حضرت، بايد در هر لحظه‏اى آماده بود و خود را مهيّا نگه داشت و اين شامل آمادگى نظامى، جسمانى و... مى‏شود ؛ اما مهم‏تر از همه آمادگى فكرى، علمى و سياسى در عصر غيبت است.
اتحاد و همدلى‏
مهم‏ترين چيزى كه در عصر غيبت واجب است، يكپارچگى و اتحاد شيعيان و پاى بندى به عهدشان با امام زمان(عج) است. هرگونه اخلال در صفوف متحد منتظران، منافى با وظايف دينى آنان و كمك به دشمنان آن حضرت است.
امام(ره) در توقيع معروف خود به شيخ مفيد(ره) مى‏نويسد: «ولو انّ اشياعنا - وفقهم الله لطاعة - على اجتماع من القلوب فى الوفاء بالعهد عليهم لما تأخّر عنهم اليمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا على حق المعرفة منهم بنا»؛ (10)«اگر شيعيان ما - كه خداوند به اطاعت خويش موفقشان بدارد - در وفا به پيمانى كه با ما دارند، يكپارچه مى‏شدند و هرگز از ميمنت ملاقات ما محروم نشده و ظهور ما به تأخير نمى‏افتاد و البته سعادت حضور در محضر ما، با معرفتى حقيقى هر چه زودتر نصيبشان مى‏شد».
رعايت حقوق ديگران‏
از مهم‏ترين امور در زندگى محبّان و منتظران قائم(عج) رعايت حقوق برادران و مسلمانان و كمك به آنان است. انسان منتظر، نمى‏تواند به گونه‏اى زندگى كند كه حقوق ديگران بر عهده‏اش باشد و در عين حال خود را دوستدار و منتظر مهدى موعود بداند؟!
امام باقر«ع» به جابر جعفى فرمود: «اى جابر! آيا كسى كه ادعاى تشيّع مى‏كند، براى او اين قول كه دوست اهل بيت هستم، كافى است؟! سوگند به خدا، شيعه ما نيست، مگر كسى كه پرهيزگار بوده و اطاعت از خداوند كند. شيعيان ما را به اين صفات بشناسيد: تواضع، خشوع، امانت‏دارى، بسيار در ياد خدا بودن... اى جابر! به ولايت و دوستى ما، جز از راه عمل و پرهيزگارى نمى‏توانى برسى ».(11)
به همين جهت امام صادق«ع» وظايف شيعيان را در رابطه با برادران مسلمان خود، چنين معرّفى مى‏كند: آنچه را براى برادر مسلمانت دوست بدارى كه براى خودت دوست مى‏دارى ؛ از خشمگين كردن برادر مسلمان دورى كنى و آنچه را كه مورد رضايتش است، انجام دهى و اوامرش را اطاعت كنى ؛ چشم و راهنما و آيينه او باشى و... وقتى چنين كردى، دوستى خود را، به دوستى او و دوستى او را به دوستى خود پيوند داده‏اى ».(12)
نتيجه اينكه علاقه‏مندان و ياران امام مهدى(عج)، بايد كاملاً خود را وظيفه‏شناس و پايبند به اسلام و متعهّد و مسئول بدانند و همواره مراقب احوال و كارهاى خود باشند و از انحرافات دورى جسته و پناه به خدا ببرند و مو به مو احكام اسلام را عمل نمايند تا شايستگى سربازى آن حضرت را پيدا كنند .(13)
اطاعت از نايبان امام«ع»
عصر غيبت، دوران پنهان زيستى امام و عدم دسترسى به او است ؛ در اين صورت براى اخذ احكام و تعاليم دينى و عمل به وظايف و تكاليف سياسى، اجتماعى و عقيدتى، بايد به نايبان عام آن حضرت مراجعه كرد و به ولايت و رهبرى آنان گردن نهاد. فقها و علما، به عنوان جانشينان امام معصوم«ع»، راهبران جامعه و هاديان امت و محل رجوع مردم هستند و احكام دينى را با اجتهاد و تفقه خود، به آنان ابلاغ مى‏كنند.
..............................
1.    نهج الفصاحه، ج 2، ص 516 ؛ منتخب الاثر، ص 514.
2.    منتخب الاثر، ص 443.
3.    همان، ص 485..
4.    نهج الفصاحه، ج 2، ص 516 ؛ منتخب الاثر، ص 514 ؛ بحارالانوار، ج 51، ص 52. ؛
5.    نهج البلاغه، ج 1، ص 198 ؛ الغيبة طوسى، ص 279.
6.    منتخب الاثر، ص 515 ؛ الغيبة طوسى، ص 275.
7.    بحارالانوار، ج 52، ص 124.
8.    همان، ج 51، ص 133. ؛
9.    الغيبة النعمانى، ص 321، ح 10
10.    بحارالانوار، ج 53، ص 177، ح 8.
11.    كافى، ج 3، ص 74.
12.    كافى، ج 2، ص 169.
13.    ر.ك: محمد مهدى اشتهاردى، حضرت مهدى(عج) فروغ تابان ولايت، ص 259 و 260.

entezar بازدید : 176 چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

زمانی رسم قشنگی داشتیم....!

همه "برادر" بودند و "برابر"...

معیار "ایمان" بود و "اخوت" دینی....

هنوز کسی از اقشار "آسیب‌پذیر" حساب نمی‌شد...

فقر"فخر" بود و  "کوخ" مستضعف بر "کاخ" مستکبر می‌چربید! 

"کاخ" نشینی "عار" بود و "نار"....

"کوخ" نشینی "وقار" بود و "افتخار"...

حالا معیارها عوض شده..."برادر"بودن "امل"بودن ترجمه می‌شود...

 "ساده" ، "بی‌ریا" و "خاکی" بودن نشانه دهاتی بودن است....

در "تهران"ش راه که می‌روی، طوری نگاهت می‌کنند که احساس می‌کنی از آن ور مرز آمده‌ای!

در تیر رس نگاه‌های "سرد" و "سنگین‌" و "بغض" آلودشان شان که قرار می‌گیری‌،  یاد حال و هوای "سرد" و "کشنده"  پیش از "انقلاب" می‌افتی! 

از "تهران" که بیرون می‌زنی تازه یادت می‌افتد اینجا "ایران" است!

فضایش بسیار "آلوده" و "سمی" است!

حیف "رهبر"ی که در این شهر نفس می‌کشد!

حالا دیگر "بالا"ی شهرها با "پایین" شهرها تفاوت دارد...."شهروند" داریم تا "شهروند"...!

... میلیونها کیلومتر فاصله!

"مردم" طبقاتی شده‌اند!

"زندگی‌"ها هم طبقاتی شده است!

حتی "اندیشه‌"ها هم طبقاتی شده است!

باور نمی‌کنید؟

سری به "روزنامه‌"ها ، "مجلات" ، "فرهنگ‌"سراها ، مراکز "علم"ی و فرهنگی و  "هنر"ی و...بزنید!

حالا دیگر "ریال" هم برای بعضی‌ها بوی کهنگی و "عربیت" می‌دهد، بوی آن دوران را می‌دهد!

دوست دارند به "یورو" و "دلار" و "پوند" و حتی"ین" معامله‌هایشان را حلال کنند!  

همه "رسانه‌"ها سیگنالهای مدرن ارسال می‌کنند: "همشهری"، "شهروند"،...

!بازار "بی‌ریا" بودن و "اخلاص" کساد است

!دیگر کسی خریدار سکه‌های "مسافران" غریب و خاکی سرزمین "جبهه‌"ها نیست

حکایتشان حکایت "اصحاب کهف" شده است!

وقتی برگشتند، هنوز قامت‌شان بوی "خاکی" بودن و "افلاکی" بودن می‌داد!

هنوز جای ترکشهای "دشمنان" رودرو  التیام پیدا نکرده بود!

هنوز عرق "جهاد" با "شیطان اکبر" بر تنشان خشک نشده بود که، شعله‌های "جنگ نرم" از پشت "جبهه" ها  زبانه کشید!

دیگر کسی آنها را نمی‌شناخت.....

وقتی برگشتند با دست خالی برگشتند نه "مدرک"ی، نه "ویلا"یی، نه "برج"ی، نه "بانک"ی...

حالا دیگر  همه می‌گفتند: "توانا" بود هر که "دارا" بود!

حق با "دینار" بود نه با "دیندار"! 

هر حرفی که می‌زدند و هر قدمی که بر می‌داشتند از آنها "مدرک" و "پول" و "پارت"ی می‌خواستدند!

تا آنها برگردند قاعده زندگی را عوض کرده بودند!

منافقین پشت "جبهه" مشغول جمع آوری "غنائم" بودند برای دوران "صلح"!

رفته بودند که "صلح" برقرار کنند....

اما وقتی برگشتند که  عده‌ای داشتند سر صلح‌نامه "مصالحه" می‌کنند! 

برگشتند ولی دست خالی!

نه غنیمتی، نه درجه‌ای، نه مالی نه منالی!

حالا دیگر کسی نه خودشان را باور داشت نه "آرمان‌"هایشان را و نه  "ارزشها"یشان را!

در حالیکه سکه‌های "امنیت" و "حریت‌"ی که از خاک "جبهه"ها به ارمغان آورده‌اند بودند هنوز هم پشتوانه "سرمایه ملی" است...‌

هنوز امضای خونین"شهدا" و "جانبازان" بر پای اسناد "اعتبار" و "عزت" و "امنیت ملی" در برابر ابر قدرتها، خشک نشده است....

حالا دیگر فرهنگ "ایرانی" بودن با سرنیزه "سربازان هخامنشی" امضاء می‌شود!

جزایرمان در برابر "سکه" و "دلار" و "ارز" سرمایه‌دارهای داخلی و خارجی "کیش" و "مات" شده است!  

کانالها عوض شده...ارتباطات هم از نوع دیگر تعریف شده...همه چیز دیجیتالی است....

دیگر بی‌سیمهای آن دوره، کنج بیمارستانها و کوچه پس کوچه‌های جنوب شهر زیر خروارها "منت" و "زخم زبان" خاک می‌خورند...

کسی دیگر "زبان" آن دوره را نمی‌فهمد!

:"عمار" عمار عمار....!

"عمار" جان بگوشم...حلقه محاصره هر لحظه داره تنگ‌تر می‌شه......!

دشمن خط شکسته..."عمار" عمار عمار....تانکهای دشمن دارن میان جلو......!

خاکریز داره می‌افته دست دشمن....!

عمار عمار عمار...."عمار" جواب بده........!

...اَینَ عَمَّار...!

صدای یک زن از پشت بی‌سیم به گوش می‌رسد: 

شماره مورد نظر در شبکه زندگی انسانها موجود نمی باشد،

لطفا "مجددا" شماره گیری نفرمایید !

entezar بازدید : 268 چهارشنبه 21 فروردین 1392 نظرات (0)
حضور زنی محجبه به نام اِرمیا که علاقه مندی زیادی به خوانندگی دارد توجه همگان را به وی جلب کرد.او معتقد است داشتن حجاب و خوانندگی تضادی با دین داری ندارد و موجب نمی شود انسانی که دین دار است خود را از شادی ها محروم کند و دین تنها برای عزا و غم نیست.

مشرق؛ یکی از شبکه هایی که در حوزه تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تاریخ 28 اکتبر 2010 افتتاح شد شبکه من و تو۱ (Manoto1) است.
رسالت این شبکه، تغییر سبک زندگی ایرانیان و هجمه به ارزش های دینی و اسلامی بوده و به نوعی مکمل شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی است. حال آنکه در قالب سرگرمی خواسته های خود را در لوای سرگرمی و غفلت به مخاطب خود القا می کند. شبکه من و تو برای اغوا گری هر چه بیشتر، با پخش برنامه های روز دنیا نظیر فیلم، سریال، موسیقی و برنامه هایی نظیر سالی تاک، دکتر کپی و بفرمائید شام، در طول سه سال گذشته مخاطبان خود را جذب کرد.

یکی از برنامه های شبکه من و تو که مخاطبان، این شبکه را با آن شناختند آکادمی موسیقی گوگوش(Googoosh Music Academy) است.


entezar بازدید : 209 سه شنبه 06 فروردین 1392 نظرات (0)

ما برای دین یا دین برای ما

 

به بهانه رسیدن فاطمیه به فکر افتادم که این دین چگونه به من رسیده است و فهمیدم در راهی که هستم باید ان طور که زهرا و علی برای دین ایستاده اند باید من هم به بایستم برای خیلی از مردم حل نشده است این مسئله که ما برای دین یا دین برای ما  و هیچ کس به این سوالات پاسخ نداده است که آیا ما باید برای دین فدا شویم یا دین برای ما آیا از حق خود برای دین باید بگذریم  یا دین برای ما از حق خود بگذرد ؟

 

و سوال های بسیاری دیگر که هیچ کس به آن ها پاسخ نداده است

 

اما مسئله این است ما دوست نداریم برای دین هزینه بدهیم علی برای اینکه دین باقی بماند و وحدت مسلمانان حفظ شود ناموس خود را فدا کرد و دختر رسول خدا برای دفاع از دین و امر خدا (خلافت) جان خود را گذاشت و برای اسلام سیلی خورد.

 

از خود سوال می کردم که من چند بار برای دین سیلی خوردم حالا سیلی که هیچ غم هم نخورده ایم و حتی درد دین هم نداشته ایم بعد می خواهیم جوانان هم به دین  دعوت کنیم اما حاضر نیستیم در این دعوت سیلی یا فحش یا متلک بشنویم با این تفاسیر من نمی توانم خود را شیعه علی و زهرا معرفی کنم

 

اما  در راهی که هستم تصمیم جدی گرفته ام که برای دین اسلام هزینه بدهم

 

انشالله

 

خالی از لطف نیست داستانی را بخوانید از دوست اینترنتی که کرامت حضرت زهرا (س) را نقل می کرد

 

بخوانید شاید آتش گرفتید:

 

حدود ده سال است که ساکن مجیدیه هستیم و در تمام این مدت با یک خانواده ارمنی همسایه ایم که انسانهای شریفی هستند، حدود یک سال پیش دختر همسایه مبتلا به بیماری ای شد که باعث فلج شدن هر دو پایش گردید. از آن روز مدام مداوا و طبابت و عوض کردن این دکتر و آن دکترشان شروع شد، ولی فایده ای نکرد

 

 

 

پارسال یه روز (أیام  فاطمیه بود ) که مرد همسایه داشت میرفت سر کار من هم از در بیرون میرفتم و باهم روبرو شدیم و پس از سلام و احوالپرسی جویای احوال دخترش شدم. گفت: این همه دکتر متخصص و گران قیمت هیچ تاثیری نداشت و هنوز دخترم قادر به حرکت نیست.
به او گفتم: میخواهی دکتر متخصصی را به تو معرفی کنم که حتما این درمان از دستش بر میاد؟؟
گفت: اگر چنین کسی هست و فکر میکنی میتونه خوب بگو!
گفتم: ما مسلمونا یه بانوی بزرگواری داریم به اسم حضرت فاطمه زهرا (س) اگر به او متوسل شوی و از او بخواهی مطمئنم مشکلت حل می‌شود. وقتی این را شنید لبخندی زد و سوار ماشینش شد و گفت: از اینهمه دکتر فوق تخصص و متخصص چکاری بر آمد که از توسل بربیاد؟ ولی دوستام چند تا فوق تخصص که تازه از اروپا آمده اند بهم معرفی کردند. سراغ اونها میرم ببینم چکار میکنند، و خداحافظی کرده و رفت.
من هم به دنبال کارم رفتم و دیگر از آنها خبر نداشتم تا اینکه چند هفته بعد به در خانه ما آمد زنگ زد و مرا کار داشت. رفتم دم در و پس از سلام و احوال پرسی جویای حال دخترش شدم. با چشم گریان گفت: بعد از آن روز که باهم صحبت کردیم من سراغ چندین متخصص دیگر رفتم ولی هیچ اثری نکرد. در صف انتظار یکی از متخصصین بودم و دخترم در کنارم خواب بود ،

 

ناگهان یاد حرفهای تو افتادم و در دلم متوسل شدم به همان کسی که گفتی و گفتم: ای خانم بزرگواری که فلانی تو را معرفی کرد و من اسمت را یادم نیست ، من تاجر فرش هستم، نذر میکنم که اگر دخترم را شفا بدهی ، برای تمام صحن های حرمت فرش دستباف هدیه میکنم، در همین حال و هوای خودم بودم که دیدم دخترم مرا تکان میدهد، به خودم آمدم ، دخترم گفت : بابا ببین من راه میرم. اون خانم گفت: بابات از من خواسته که تورو خوب کنم. از جات بلند شو و منو بلند کرد و من تونستم رو پاهام واستم و راه برم. و حالا در حالی که از تو برای معرفی این خانم خیلی ممنونم ، ازت خواهش میکنم آدرس حرمش رو بدی تا من نذرمو ادا کنم
اینجا دیگه من بودم که زار می‌زدم که ای مرد، تو بی خبری که خانم بزرگ و با کرامت ما زهرای اطهر نه که حرم ندارد بلکه قبر مشخصی هم ندارد

 

یا رب الزهرا بحق الزهرا اشف صدر الزهرا بظهور الحجه

 

entezar بازدید : 214 جمعه 18 اسفند 1391 نظرات (1)

بسمه تعالی

 

با یاری خداوند و عنایات امام زمان(عج) و کمک های خیر خداشناس اکنون توانسته ایم بعد از دوسال فعالیت در زمینه های پژوهشی فرهنگی و مذهبی با برگزاری سلسله نشست های کانون دین یاوران با عنوان مدار 313 گامی بلند و بلکه مستحکم در عرصه جنگ نرم در سطح شهرستان اراک برداریم 

اکنون با گذشت 12 جلسه از کلاس های مدار313 توانستیم با ارائه مطالب مفید درباره رسانه و نقش آن در سبک زندگی اسلامی و خانواده های ایرانی و همچنین نقد و بررسی آن ها و در راستای آن معرفی و نقد شبکه های اجتماعی و راهکار مبارزه و مقابله با آن ها گامی در جهت بالا بردن آگاهی جامعه و جوانان برداریم

 

حال که این جلسات با حدود چهل نفر از مشتاقان فعالیت در عرصه جنگ نرم و رسانه برگزار می شود خداوند متعال را شاکریم و امیدواریم که مورد قبول امام زمان (عج) واقع شود

کوتاهترین دعا برای بزرگترین آرزو :

اللهم عجل لولیک الفرج

entezar بازدید : 150 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

اینکه هالیوود، چهره‌ای تروریست و غیراخلاقی از مسلمانان ارائه دهد، موضوع جدیدی نیست و مدت‌هاست – به طور دقیق می‌توان گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی – که صنعت فیلمسازی در غرب، توجه ویژه‌ای بر روی پروژه اسلام هراسی و ارائه چهره غیرواقعی و خشن از مسلمانان دارد. اما اینکه یک کشور اسلامی حاضر شود تا خاک خودش را فرش قرمزی برای این پروژه هالیوود قرار دهد، مساله‌ای عجیب و تاسف‌بار است؛ داستانی که در سال‌های اخیر به طور جدی از سوی دولت ترکیه در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش رجانیوز، ترکیه که برای پیوستن به اروپا و استفاده از توان نظامی سازمان ناتو، حتی تا فروش خاک سرزمین خود به نیروهای نظامی این سازمان و رضایت به استقرار موشک‌های پاتریوت ناتو در مرزهای خود پیش رفته است، اخیرا نیز اجازه ساخت و تولید فیلمی را در خاک خود داده که صراحتا یک اکشن برنامه‌ریزی شده برای تروریست خواندن مسلمانان و حتی ربط دادن شبکه‌های قاچاق انسان و دختران و سازمان فحشای جهانی به مسلمانان است؛ رویکردی که در سریالی مانند «بیست و چهار» هم پیگیری شده بود و اکنون در «ربوده شده ۲» نیز به آن پرداخته شده است.
شروع فیلم با مراسم اسلامی تدفین چند نفر شروع می‌شود که جماعتی نیز در حال اقامه نماز بر روی جنازه‌ها هستند و بالای سر قبور آن‌ها قرآن می‌خوانند. در ادامه، یکی از حاضرین اعلام می‌کند که باید انتقام خون فرزندان و برادران خود را بگیرد؛ مساله‌ای که در قسمت اول این فیلم مشخص شده بود و یک محافظ شخصی آمریکایی برای نجات دخترش از یک باند فروش دختران جوان به مسلمانان در کشورهای اسلامی، اعضای باند را که همگی مسلمان هستند را به قتل می‌رساند و نهایتا دخترش را نجات می‌دهد.
آن چیزی که مخاطب مسلمان را به شدت در هنگام تماشای این فیلم آزار می‌دهد، نمایش مداوم مساجد و پخش دائمی صوت اذان در سکانس‌هایی که اعضای مافیا اقدام به انجام مناسک مذهبی نظیر نماز خواندن می‌کنند، است. جالب اینکه تروریست‌ها به هنگام دیدار یکدیگر، «سلام علیکم» می‌گویند اما ادامه حرف‌هایشان را به انگلیسی ادامه می‌دهند.
اما مساله ما، نقد این فیلم و وقاحت تاریخی سازندگان آن در ارتباط دادن میان باندهای قاچاق دختران و فحشای جهانی به مسلمانان نیست؛ چرا که ارتباط این ساختار با کارتل‌های بزرگ آمریکایی – صهیونیستی آنقدر آشکار و صریح است که نیازی به اثبات ندارد. موضوعی که نگرانی اصلی را سبب شده، اجازه دولت ترکیه برای تهیه این فیلم در خاک این کشور اسلامی و توهین‌های مسلم و گسترده به مقدسات اسلامی مردم این کشور است؛ تا جایی که حجاب و چادر زنان ترک نیز در این فیلم به تمسخر گرفته می‌شود.
همچنین در «Taken ۲» نشان داده می‌شود که تنها نقطه امن در کشورهای اسلامی، ساختمان و محوطه سفارت ایالات متحده آمریکا در آن کشور است و همه جهانیان که در این کشور‌ها به خطر می‌‌افتند می‌توانند خودشان را به سفارت آمریکا برسانند و در امان باشند. این مساله با توهین به حاکمیت ملی ترکیه نیز همراه بوده و در فیلم نشان داده می‌شود که پلیس ترکیه نیز نه تنها توانایی مقابله با اشرار و باندهای مافیایی را ندارد و حتما یک افسر اطلاعاتی آمریکایی باید ماموریت نابودی و پاکسازی آنان را انجام دهد، بلکه بسیاری از افسران پلیس ترک نیزخود در این باند‌ها عضو هستند و با آنان همکاری می‌کنند.
بد نیست نخست وزیر ترکیه که در سال‌های اخیر از نظر اقدامات تبلیغاتی به هر دری زده است تا بتواند وجهه ای متفاوت برای این کشور در میان ممالک اسلامی دست و پا کند، و در این عرصه از هیچ خوش خدمتی به منافع آمریکا حتی به قیمت از میان رفتن منافع ملی ترکیه نیز کوتاهی نکرده است، یکبار به تماشای این فیلم بنشیند تا نتیجه همه خوش خدمتی‌های خود به واشنگتن را تماشا کند و بر رویکرد هوشمندانه سیاست خارجی خود احسنت بگوید!
شاید پس از پایان تماشای این فیلم وقتی تیتراژ آن پخش می‌شود، آقای اردوغان به یاد سرنوشت حسنی مبارک و همه سران سیاسی کشورهای اسلامی که دلشان به پشتیبانی کاخ سفید خوش بود، بیفتد و وضعیت فعلی مبارک را که تا همین یکی دو سال پیش، یکی از متحدان جدی و پروپاقرص آمریکا در منطقه بود، ایینه‌ای در برابر اقدامات اخیر خود بداند؛ چرا که سران ایالات متحده بار‌ها و بار‌ها ثابت کرده‌اند به تنها چیزی که اهمیت نمی‌دهند، سرنوشت وابستگان به خود در کشورهای مختلف جهان است؛ حتی اگر آنان بزرگ‌ترین و بیشترین خدمات و خوش خدمتی‌ها را نثارشان کرده باشند.
«ربوده شده ۲» می‌تواند یک تلنگر جدی به مسئولان سیاسی ترکیه باشد تا با طناب پوسیده «باراک اوباما» در چاه فرو نروند و متوجه تذکر و هشدار تاریخی رهبر انقلاب اسلامی ایران شوند که پشت این دستکش مخملین، یک دست چدنی وجود دارد که هر زمان اراده کند، گردنِ نزدیک‌ترین دوستانش را هم خواهد شکست؛ ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که دیگر جای خود دارد...
entezar بازدید : 170 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (0)

چند سالی است که سریال‌های ترکیه‌ای در جدول پخش شبکه‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند؛ سریال‌هایی که به سرعت مخاطب عام خود را پیدا کرده‌اند. این سریال‌ها مفاهیم به ظاهر دینی و اخلاقی را مطرح می‌کنند . در نگاه کلی، روشن‌فکری حاصل عامی‌گری در دین است. روشن‌فکری به معنی مصطلح آن، یعنی «غرب‌زدگی همراه با توهم علم‌گرایی»، وقتی به وجود می‌آید که بخشی از جامعه که درک صحیحی از مبانی دینی ندارند و معرفت دینی را از سرچشمه‌ی اصلی و به درستی و کفایت دریافت نکرده‌اند، در مقابل معرفت غیردینی و فلسفه‌ی غربی قرار می‌گیرند.

 

entezar بازدید : 147 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)

قال الصادق علیه السلام: و ما من نبی و لا وصی و الّا شهید. (1)

عده ای تلاش می کنند در جامعه مسلمین القا کنند پیامبر عمر طبیعی خودشان را کرد . کسی به ایشان قصد سوء نکرد. و این نظر خود را با تعبیر وفات و یا رحلت پیامبر ابراز می دارند؛ و متأسفانه در محافل شیعیان هر چند نادانسته و ناخواسته؛ چنین تعبیر می شود.

اما اولا باید بدانیم پیامبر را چندین بار ترور کردند. در اوایل بعثت مشرکان قصد حذف کردن فیزیکی ایشان را داشتند و در ادامه و مخصوصا بعد از هجرت به مدینه و استقرار حکومت اسلامی منافقین که طمع ریاست داشتند چندین بار سوء قصد به حضرت رسول کردند که ناکام ماند اما در آخر ایشان را مسموم و به شهادت رساندند و به قصد شوم خود رسیدند. ثانیا در عمل این مطلب را ابراز کنیم که پیامبر ما در بستر به مرگ طبیعی جان نداد بلکه شهید شدند.

اما دلیل ادعای ما علاوه بر تاریخ صحیح صدر اسلام روایتی است که از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست الّا اینکه به شهادت می رسد. یعنی در راه خدا کشته خواهد شد. شیخ عباس قمی در کتاب منتهی الامال روایتی در همین مضمون از امام صادق(علیه السلام) نقل می کنند و تصریح می کنند که روایت صحیحه است.

در ادامه روایاتی می آید که نشان دهنده شهادت حضرت ختمی مرتبت است:

عیون: ابا صلت هروى از حضرت رضا علیه السّلام نقل كرد كه فرمود هیچ یك از ما نیست مگر اینكه كشته مى‏شود. اعتقادات صدوق: می نویسد اعتقاد ما این است كه پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) در جنگ خیبر مسموم‏ شد پیوسته این ناراحتى در آن جناب بازگشت می كرد تا بالاخره رگ گردنش بر اثر سمّ قطع شد. و از آن ناراحتى فوت شد.(2)

كفایة الاثر: هشام بن محمّد از پدر خود نقل كرد كه حضرت امام حسن علیه السّلام پس از شهادت پدر خود امیر المؤمنین علیه السّلام در ضمن سخنرانى خود فرمود: پیامبر اكرم به من خبر داده كه امامت در اختیار دوازده امام از اهل بیت اوست كه برگزیده‏‌اند. هیچ كدام از ما نیست مگر اینكه یا مسموم مى‏‌شود و یا مقتول.(3)

عده ای بر این نظرند (البته روایاتی هم مؤید نظرشان وجود دارد) زنی یهودی ایشان را مسموم کرد؛ اما تاریخ این مسمومیت تا لحظه شهادت زیاد است و با عقل جور در نمی آید. اما نظر دیگری هست که از درون امت اسلامی منافقین پیامبر را مسموم کردند.

اما بماند که آن منافقان چه کسی بودند و چه کردند حیف حیف حیف که در این شرایط باید وحدت حفظ شود وگرنه می نوشتم با مستندات تاریخی و عقلی و نقلی که این منافقان چه کسانی بودند

 

 

1. بصائر الدرجات، محمد بن حسن بن فروخ صفار، ص 503، کتابخانه آیت الله مرعشی، قم 1404 قمری .

2. ترجمه جلد هفتم بحارالانوار، ج‏5، ص 176 .

3. ترجمه جلد هفتم بحارالانوار، ج‏5، ص 178 .

4. سوره عنکبوت، آیه 1 – 3 .

entezar بازدید : 243 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (1)


تحولات عارض بر جریان سلفی را تا كنون می‌توان به چهار مرحله تقسیم كرد:

ـ مرحله اول: حالت تئوریك كه توسط "ابن‌تیمیه" در قرن هشتم بنیانگذاری شد.

ـ مرحله دوم: حالت تطبیق و اجرا كه توسط "محمد‌ ابن عبدالوهاب" و جانشینانش در اواسط قرن دوازده و اوایل قرن سیزده هجری در محیط محدود حجاز به آزمایش درآمد.

ـ مرحله سوم: تبدیل شدن به یك جریان نیرومند و تأثیرگذار در جهان اسلام كه توسط نوادگان امرای سعودی و شیوخ عربستان سعودی به مرحله اجرا درآمد.

ـ مرحله چهارم: تبدیل اندیشه سلفی به یك ایدئولوژی انقلابی در آغاز قرن پانزدهم هجری و ظهور پدیده تشكیل گروه‌های سلفی سیاسی ـ جهادی در مصر و افغانستان و كشمیر و فیلیپین و جمهوری‌های تازه استقلال‌یافته شوروی سابق و یمن.




رشد جریان تکفیری در عربستان سعودی

سلفى‌هاى نجد یک‌دست نیستند، بلکه گروهى "سلفى تبلیغى" هستند که قائل به جهاد و اقدام خشونت‌آمیز نیستند و گروهى دیگر گام فراتر نهاده، "سلفى جهادى" مى‌باشند که با تشکیل جنبش‌هاى مسلحانه زیرزمینى معتقدند، باید دولت‌ها را سرنگون و اسلام اصیل را پیاده کرد.

entezar بازدید : 124 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (1)
یک جایی میرسد که خسته میشوی از اینکه این همه فیلم بازی کرده ای.
از اینکه در دلت غوغایــــست؛ امّا بر لبت خنده.
آن هم از آن خندههایی که انگار معنی غم را هرگز نفهمیده اند.
یک جایی میرسد، بغض همچون گلویت را میفشارد که دنبال گوشهای میگردی که بروی کـز کنی و بزنی زیر گریه و های های برای دل خودت گریه کنی.
داد بزنی.
بلند بلند با خدا حرف بزنی.
گله کنی.!
بگویی این رسمش نبود.
قرار ما این نبود.
یکی جایی میرسد اگر غمهای انباشته را خالی نکنی،
میترکی.
بگذار اشک!هایت آرام بیایند.
بیایند و تو را آرام کنند.
بگذار دلت آرام گیرد.
بگذار حداقل برای خودت بازیگر نباشی.
بگذار خودت باشی؛
برای خودت …
خدا کند هیچ کس به اینجا نرسد
entezar بازدید : 145 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)
یکی از جریان‌هایی که در سال‌های اخیر نقش بسزایی در سیاست‌های منطقه‌ای ایفا کرده و هر روز بر دامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می‌شود، جریان "سلفی" است.


نظر به انحراف‌های گسترده اندیشه سلفیان در جهان اسلام که متاسفانه دامنه آن به حوزه عقاید دیگر مذاهب شناخته شده اسلامی نیز سرایت کرده، تلاش‌ می‌شود، در مطلب زیر به معرفی این جریان انحرافی و سیر تحول و اندیشه‌های آن بپردازیم.

"سلفیه" در لغت و اصطلاح

سلفی‌گری در معنای لغوی به معنی تقلید از گذشتگان، كهنه پرستی یا تقلید كوركورانه از مردگان است، اما "سلفیه" در معنای اصطلاحی آن، نام فرقه‌ای است كه تمسك به دین اسلام جسته، خود را پیرو سلف صالح می‌دانند و در اعمال، رفتار و اعتقادات خود سعی بر تابعیت از پیامبر اسلام(ص)، صحابه و تابعین دارند.

آنان معتقدند كه عقاید اسلامی باید به همان نحو بیان شوند كه در عصر صحابه و تابعین مطرح بوده است، یعنی عقاید اسلامی را باید از كتاب و سنت فراگرفت و علما نباید به طرح ادله‌ای غیر از آنچه قرآن در اختیار می‌گذارد، بپردازند. در اندیشه سلفیون، اسلوب‌های عقلی و منطقی جایگاهی ندارد و تنها نصوص قرآن، احادیث و نیز ادله مفهوم از نص قرآن برای آنان حجیت دارد.



آشنایى با مکتب "سلفیه"

از آغاز قرن چهاردهم هجری بود که مکتب "سلفیه" بر سر زبان‌ها افتاد و گروهى آن را به عنوان "دین" برگزیدند و خود را "سلفى" نامیدند و برخى آن را "روش فکرى" براى رسیدن به حقیقت اسلام دانستند.

سلفى‌ها خود را پیرو مکتب "اهل حدیث" مى‌دانند که در عصر عباسیان و پس از اختلاف با معتزله و اهل کلام و شیعیان پدید آمدند.

پس از درگذشت "احمد بن حنبل" در سال۲۴۱ هـ.ق که بنیانگذار مذهب اهل حدیث است، این شیوه در میان "حنابله" ادامه داشت. حنابله در اصول و فروع و عقیده و احکام، خود را پیرو اهل حدیث می‌دانستند و تا مدتى خلفاى عباسى به ترویج این مکتب پرداختند.

در سال ۳۰۵ "ابوالحسن اشعرى" تحت عنوان "احیاى مکتب اهل حدیث" بالاخص احمد بن حنبل، مکتبى را پاىه‌گذا‌رى کرد و خواست اصلاحاتى در عقیده اهل حدیث ایجاد کند، زیرا عقیده آنان با خرافات زیادى آمیخته شده بود و پیوسته مى‌گفتند "قرآن، قدیم است" و بشر در زندگى خود فاقد "اختیار" است و خدا دست و پا و چشم و دیگر اعضا دارد. او براى اصلاح این مکتب، قد علم کرد و تاحدى توانست اصلاحاتى انجام دهد، ولى متعصبین اهل حدیث او را از خود طرد کردند.

با پیدایش مکتب اشعرى شکاف عمیقى بین اهل حدیث و این گروه از اهل سنت پدید آمد و این دو پیوسته در جنگ و جدال بودند که گاهى به خون‌ریزى مى‌انجامید، زیرا همان‌طور که گفته شد، اشعرى اصلاحاتى در عقیده اهل حدیث انجام داد و براى خود در مسائل عقیدتى مقامى قائل شد.




entezar بازدید : 144 شنبه 16 دی 1391 نظرات (0)
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مسئله‌ای که امام حسین(ع) را به جایگاه «مقام محمود» رساند این بود که ایشان در غربت اسلام، خود را برای نجات دین خدا خرج کرد و شخصیت امت اسلامی را به خودشان برگرداند.


حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس درباره چگونگی دستیابی به «مقام محمود» در زیارت عاشورا گفت: اصولا مقام محمودی که در قرآن مطرح شده، مقامی است که خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) وعده داده و در آیه 79 سوره مبارکه اسراء بیان کرده است: ای پیامبر! با نماز شبی که بر تو واجب می‌شود می‌توانی به جایگاهی برسی که از آن به مقام محمود یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام محمود یعنی مقامی که همگان آن را می‌پسندند، اظهار داشت: علت اینکه به این مقام، محمود می‌گویند یعنی یک رتبه‌ و درجه‌ای که در این درجه، هرکسی طمع می‌کند و به آن علاقه دارد از این رو انسان‌ها، فرشتگان، جنیان و تمام موجودات دارای درک و اختیار، این مقام را می‌ستایند. پس مقام محمود مقامی اینچنینی است که خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) وعده داده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: اینکه مقام محمود به حضرت رسول (ص) وعده داده شده است به این معنا نیست که دیگران نتوانند بر آن وارد شوند و خداوند به پیامبر(ص) فرموده باشد این مقام اختصاصی شماست! خیر بلکه پروردگار متعال می‌فرماید: از طریق بیداری و عبادت شبانه می‌توانی به این مقام برسی مقامی که هرکسی او را می‌ستاید و برای رسیدن به آن غبطه می‌خورد.

وی عنوان کرد: براساس منابع شیعه و سنی، مقام محمود، همان مقام شفاعت است و پیامبر اکرم (ص) بزرگترین شفیع روز قیامت است اما گروه دیگر، مقام محمود را بالاتر از شفاعت می‌دانند و می‌گویند شفاعت فقط مخصوص مرحله آخرت نیست بلکه شفاعت در دنیا نیز محقق خواهد شد به این معنا که فرد در دنیا بتواند سفارش‌ها و دعاهایی در حق دیگران داشته و دعای او در حق دیگران به اجابت برسد یا اینکه او واسطه فیض شده و یک سری فرصت‌هایی به او داده شود که در پرتو این فرصت‌ها بتواند گره‌ایی از کارهای دیگران در دنیا بردارد.

وی افزود: بنابراین مقام محمود مقامی است که با این ویژگی مورد توجه همه قرار گرفته است. مثلا درباره پیامبر اکرم (ص) قائلیم که با توسل به ایشان می‌شود برخی از نیازها و حوائجمان را در دنیا به دست آوریم و برخی از بلاها را از خود دور کنیم و یا حتی به اصلاح برخی از امور بپردازیم.

بهجت‌پور گفت: در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم به واسطه ابا عبدالله‌الحسین (ع) و انسی که ما با ایشان داشته و بیعتی که با راه و اهداف امام حسین (ع) برقرار می‌کنیم در حد خودمان به این مقام برسیم لذا یکی از راه‌های رسیدن به مقام محمود، مسیر سیدالشهداء (ع) است یعنی ارادت به حسین بن علی (ع) و همراهی با ایشان و بودن در صف این امام همام می‌تواند این ظرفیت را به انسان بدهد که در درگاه الهی تا آنجایی رشد کند که به مقام محمود برسد.

وی با اشاره به این فراز «وَأسْألُهُ أنْ یُبَلِّغَنِی الْمقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللهِ» در زیارت عاشورا تصریح کرد: این جایگاه، مقامی است که خود سیدالشهداء (ع) نیز در آنجا حضور دارد. در واقع ما می‌خواهیم از طریق همراهی با حسین (ع) حسینی شویم، وقتی حسینی شدیم در جایگاهی خواهیم بود که ابا عبدالله (ع) قرار دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که چگونه می‌توان به این مقام نزدیک شد، گفت: شخصیت حسین بن علی (ع) دارای ابعاد گوناگونی است و آن چه که حسین (ع) را حسین کرد نافله بود. قرآن کریم خواندن نماز شب را عامل زیادی معرفی می‌کند؛ همان مسئله‌ای که باعث رشد مقام انسان‌ها می‌شود و ابا عبدالله الحسین (ع) را از سایر افراد بشر جدا کرد و حسین (ع) به واسطه آن در درگاه الهی شناخته و آبرومند شد و آبروی خاصی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم نکته کلیدی شخصیت امام حسین(ع) را دریابیم که باعث رسیدن آن حضرت به مقام محمود شد، به طور طبیعی می‌توان به مقام محمود نزدیک شد. لذا اگرچه حسین بن علی(ع) شخصیتی بود که امام بود و ما نمی‌توانیم به معنای مصطلح به این مقام برسیم و اگر حسین (ع) فرزند پیامبر (ص) بود و ما نمی‌توانیم باشیم اما کارها و عباداتی که ایشان انجام می‌داد از جمله حج، نماز، خمس، زکات و سایر عبادات را ما نیز می‌توانیم انجام دهیم.

بهجت‌پور گفت: کاری که موجب رشد امام حسین (ع) نسبت به سایر افراد شد و شخصیت ایشان را متفاوت کرد و آن را به مقام محمود رساند این بود که در غربت اسلام، خودش را برای نجات اسلام خرج کرد. تعبیری از امام صادق(ع) داریم که می‌فرماید: حسین بن علی (ع) خونش را داد تا بندگان را از ضلالت و گمراهی رهایی بخشد؛ اگر انسان آبرو و خون خویش را در مسیری قرار دهد که این مسیر به روشن شدن راه خدا بیانجامد و در روح یک جامعه، شخصیت بدمد؛ همان کاری که حسین بن علی (ع) کرد و شخصیت امت اسلامی را به خویش برگرداند و اگر کسی چنین کاری کند و به طور عمیق با اهداف حسین (ع) ارتباط برقرار کند به مقام محمود خواهد رسید.

entezar بازدید : 151 جمعه 15 دی 1391 نظرات (0)

مدتی است ایمیلی با محتوای زیر در میان مردم پخش شده و در فیس بوک نیز قابل مشاهده است:


کربلا صحرا نبود ، جلگه بود )
هوا اونقدر هم گرم نبوده ، حسین هم تشنه لب نبوده !
------------------------------
-------------------------------------------
دهم عاشور
ای سال 61 هجری قمری برابر با 21 مهرماه سال 59 هجری شمسی است /بله عاشورا در فصل پاییز بوده !
پس این جنگ در گرمای تابستون نبوده بلکه در اواخر مهرماه و در فصل پاییز بوده / به نرم افزار های آنلاین تبدیل تاریخ مراجعه کنید
حتی
اگر گرما هم بوده باشد برای هر دو سپاه این مسئله بوده!
-------------------------------------------------------------------------
کربلا صحرا نیست بلکه یک جلگه ی حاصلخیز در کنار رود پر آب فرات است. در این جلگه ی حاصلخیز بیش از شصت درصد مایحتاج کشاورزی مردم عراق تولید می شود. حالا صادرات عظیم خرمای عراق هم که مربوط به این منطقه است بماند.
-----------------------------------------------------------------------
امام سوم شیعیان و لشگرش تشنه نبوده اند.
اولا در صورت نبود آب هم می توانسته اند ازشیر شترهایشان استفاده کنند. که خوردن این شیر در میان مردم عرب بسیارپر طرفدار است.
دراحادیث و روایات و کتب تاریخی اسلامی متفقا همگی به نوره کشیدن امام حسین پیش از آغاز جنگ می پردازند. نوره همان واجبی است و برای استفاده از این ماده نیاز به آب برای دوش گرفتن است !
پس چطور آب در دسترس نبوده ؟
--------------------------------------------------------------------------
می گویند لشگر یزید آب را بر سپاه حسین بسته است !
چگونه ممکن است کسی بتواند روزدخانه ی پر آب فراط را ببندد؟
رودخانه ای که عرض آن در بعضی مناطق به چند صد متر می رسد !
-------------------------------------------------------------------------

entezar بازدید : 121 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)
درباره سازمان یارپا چه می­دانید؟ افسران اطلاعاتی آمریکا چه ارتباطی با یارپا دارند؟ چه ارتباطی میان دارپا و یارپا وجود دارد؟ پروژه­های یارپا با گذشت زمان چه ارتباطی دارد؟ برای پاسخگویی به این سؤالات با گزارش­ ویژه مشرق همراه شوید.

بشر در عصر ارتباطات شاهد شکل‌گیری انقلابی است که ماشین های هوشمند قادرند نقش او را در بسیاری از زمینه‌های خدماتی ، علمی ، صنعتی و کشاورزی ایفا نمایند. و بدون شک موجب تحول عظیمی در زندگی فردی و اجتماعی وی خواهند شد.


از سوی دیگر، با رشد تکنولوژی های مدرن و فضای سایبر، جنگ اطلاعات میان سرویس های اطلاعاتی و حکومت ها برای برتری نسبت به سایر رقبا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به حدی که در فضای کنونی اطلاعات عین قدرت معنی می شود و در اين مبارزه معمولاً كساني پيروز مي شوند كه از قدرت و توان ارتباطي، اطلاعاتي و فناوري بالاتر و برتري برخوردار باشند.
در گزارش­ های پیشین مشرق، با سازمان دارپا مخفف
"Defense Advanced Research Projects Agency"
به معناي آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته كه به صورت مستقيم زير نظر وزارت دفاع آمريكا و شخص وزير دفاع، به فعاليت‌هاي خود می­ پردازد، آشنا شدید.

به دنبال گسترش فعالیت­ های دارپا در ابعاد مختلف سایبری، نظامی، صنعتی و حتی پزشکی، وزارت دفاع آمریکا برای حمایت اطلاعاتی و حمایت از پروژه­های صنعتی دانشگاه­ های آمریکا و دیگر آزمایشگاه­ های داخلی آمریکا در دو بعد اطلاعاتی و بیومتریک، اقدام به ایجاد سازمانی به نام یارپا کرده است.

[b]معرفی سازمان یارپا
یارپا"
IARPA"
مخفف "
Intelligence Advanced Research Projects Activity
" به معنای فعالیت پروژه­های تحقیقات پیشرفته اطلاعات است که در سال 2007 با هدف کمک اطلاعاتی به آژانس دارپا و تحقیقات پیشرفته برای تأمین امنیت و قدرت بلامنازع آمریکا در آینده، زیر نظر رئیس اطلاعات ملی آمریکا تأسیس شده است.
بنابر ادعای این سازمان، یارپا با سرمایه­ گذاری بر روی تحقیقات و برنامه­ های پیشرفته با ویژگی بازدهی بالا و در معرض خطر که پتانسیل تأمین امنیت شهروند آمریکایی را دارد، به دنبال فناوری اطلاعات و نابود کردن دشمن شهروند آمریکایی در آینده است.

[تصویر: 134256_124.jpg]

لوگوی یارپا
شعارهای یارپا: عدم تلاش برای پیروزی سریع/ شکست کاملا پذیرفته شده است/ تلاش برای دستیابی به غیر ممکن­ها/ تولید برتر
این سازمان در راستای معرفی خود و اهداف سازمانیش، عدم تلاش برای پیروزی سریع را به عنوان یکی از مقدمات تلاش این سازمان می­ داند، بنابر وبسایت رسمی این سازمان، شکست و ناتوانی در دستیابی به اهداف اگر مشروط به پیشرفت باشد، هیچ اشکالی ندارد و سبب افزایش مهارت­ها خواهد شد.
یارپا تلاش خود را در موضوعاتی متمرکز می­ کند که در زمان حال از نظر ذهن انسان بعید به نظر می­ رسد و یا از خطرپذیری بسیار بالایی برخوردار است، البته لازم به ذکر است که تمام فعالیت­ های این سازمان در موضوعات فرا تکنولوژی نبوده و در پیشرفت صنایع با سازمان دارپا و ناسا همکاری می­ کند و برای افسران اطلاعاتی و جاسوس­های آمریکایی نیز دوره­های آموزشی لازم را برگزار می ­کند.
یارپا فعالیت­های خود را با دوشرط لازم شروع می­ کند و بدون این دو شرط هیچ فعالیتی در این سازمان شروع نخواهد شد.
1- انتخاب بهترین ایده از نظر سودمندی و خاص بودن در میان ایده­های روی میز
2- پیدا کردن بهترین شخصی که می­تواند این ایده را مدیریت کرده و به سرانجام برساند. (لزوما شخص مورد نظر عضو سازمان یارپا نخواهد بود)

کامل کردن و یا تغییر دادن پروژهای سابق در یارپا
از دیگر ویژگی­های یارپا، تحقیقات روی موضوعاتی است که قبلا انجام شده است، به عبارت دیگر بنابر اخبار منتشر شده از این سازمان، یارپا موضوعات خود را در سه بخش زیر دنبال می ­کند:
1- ایده­ها و موضوعاتی برای آینده که در صورت موفقیت طرح، سبب حیرت متخصصین و افزایش چند 10 برابری قدرت آمریکا مقابل دشمنان خواهد شد.
2- ادامه دادن روی پروژه­ها و طرح­هایی که قبلا روی آنها کار شده است و یارپا آن را کامل می­ کند.
3- تغییر و تحول نسبتا بنیادی بر روی طرح­ها و پروژه­های سابق.
با توجه ویژگی اصلی یارپا یعنی تمرکز این سازمان بر اطلاعات، هیچ یک از ایده­ها و یا طرح­های این سازمان به صورت عمومی منتشر نمی­ شود بلکه بر اساس درز اطلاعاتی ممکن است خبری به صورت عمومی اعلام شود.
(بنابر اعلام رسمی دارپا، این سازمان با همکاری یارپا به دنبال طرحی برای حل معضل [b]"[/b]
Information leakage
"
- درز اطلاعاتی در مراکز حساس آمریکا است.)
[تصویر: 134252_530.jpg]
یارپا و دارپا دو روی یک سکه
 
ساختار تخصصی یارپا
ساختار تخصصی یارپا به گونه­ ای است که نشان می­ دهد این سازمان روی مسائل عملیاتی برای نیازمندی­ های روز فعالیت نمی­ کند و تمرکز اصلی یارپا روی طرح­ هایی است که در آینده آمریکا به آنها محتاج می­ شود.
بنابر ساختار تخصصی یارپا، این سازمان اطلاعاتی پیشرفته از 3 اداره غیر مجزا تشکیل شده است، (منظور از غیر مجزا بودن اداره­ های یارپا، همکاری متقابل و همپوشانی وسیع میان این 3 اداره است و به طور کلی هیچ یک از آنها، به صورت مجزا و مستقل از دیگر اداره­ ها فعالیت نمی ­کند.)
 
 
 
 
 
1- اداره گرد آوری هوشمند
این اداره به مدیریت "ادوارد بارانوسکی" به دنبال گردآوری هوشمند اطلاعات و داده­ های جمع آوری شده از دیگر منابع است.
[تصویر: 134262_677.jpg]

ادوارد بارانوسکی
برنامه­ های این اداره به طور چشمگیری در بهبود ارزش داده­ های جمع آوری شده از تمام منابع، متمرکز شده است؛ به تعبیر دیگر، این اداره ارزش عملیاتی داده­ های جمع آوری شده را افزایش می­ دهد.
این اداره همچنین

توانمندی­ ها و ایده­ های بالقوه را پیگیری کرده و برای مهندسی کردن اطلاعات مبنی بر اینکه دنبال چه چیزی باید گشت و در کجا باید دنبال اطلاعات گشت، مدل سازی­ های خلاقانه­ ای انجام می­ دهد.
در کنار این مدل سازی، این اداره با روش­ های بسیار دقیق، ابتکاری و نو، اطمینان از صحت داده­ های جمع آوری شده از منابع مختلف را مورد سنجش قرار می­ دهد.
با توجه به وظیفه این اداره، پیگیری اهداف و ایده­ هایی که قابلیت عملیاتی پیدا می ­کنند، بنابر تصویب این اداره انجام خواهدشد و تا زمانی که اداره فوق صحت و کارایی داده­ های جمع اوری شده را تأیید نکند، هیچ اقدامی در یارپا صورت نخواهد گرفت.

[b]2- اداره تحلیل قاطع
این اداره به مدیریت
"
پیتر هیخنام
"
با استفاده از روش­ها و ابزار پیشرفته، نقش افزایش آگاهی و بینش از اطلاعات جمع آوری شده را دارد.
[تصویر: 134259_956.jpg]
پیتر هیخنام
این اداره با استفاده از ابزار و روش­ های پیچیده، اطلاعات چندگانه و غیر یکسان از منابع مختلف را تحلیل کرده و به صورت عملیاتی برای بخش ­های اجرایی تنظیم می­ کند.
از نکات قابل توجه و جالب در ساختار یارپا، تئوری و اجرایی بودن بخش ­های مختلف یارپا است، به عنوان مثال اداره تحلیل قاطع، در کنار افزایش سطح بینش اطلاعات جمع آوری شده از منابع مختلف، به دنبال ابداع روش و تولید تجهیزاتی است که بتواند استعاره­ ها و علایم معنوی زبان­ های دیگر دنیا را به صورت راحت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد که در ادامه معرفی یارپا به گوش ه­ایی از این اقدامات اشاره خواهد شد.
 
 

[b]3- اداره عملیات امن و مطمئن
این اداره به مدیریت "دنیس پولا" به دنبال تجزیه و تحلیل توانایی­ های دشمنان آمریکا از هر نظر و آماده کردن آمریکا برای مقابل با هر نوع تهدید است.
[تصویر: 134253_286.jpg]
دنیس پولا
این اداره با تمرکز بر شمارش و تحلیل توانایی ­های بالفعل و حتی بالقوه دشمنان آمریکا، به دنبال ایجاد فضایی برای حمله آزاد و مؤثر در شبکه جهانی است.
اداره فوق همچنین با استفاده از روش­­ های خاص به دنبال شبکه­ ای امن و قابل اطمینان برای برقراری ارتباط در میان شبکه سایبری و سیستم اطلاعاتی در معرض خطر جهانی است.


اولین رئیس یارپا
سازمان نوپا و تازه تأسیس یارپا، برای شروع کار خود، دکتر "لیسا پورتر" را به عنوان اولین رئیس این سازمان برگزیده است.
[تصویر: 134263_579.jpg]

لیسا پورتر
خانم لیسا پورتر، همانند رؤسای اداره­ های یارپا، در سازمان دارپا فعالیت و همکاری می­ کرده است و پروژه­ های مهمی را در دارپا و "ناسا" سازمان ملی هوانوردی و فضایی
آمریکا
مدیریت کرده است.
دکتر پورتر، دارای لیسانس مهندسی هسته­ ای و دکترای فیزیک کاربردی است و با پیوستن به اداره مدیر اطلاعات ملی آمریکا، به عنوان مدیر فعلی یارپا انتخاب شده است.

[تصویر: 134296_473.png]
لوگو اداره مدیر اطلاعات ملی آمریکا

بنابر اخبار منتشره، تا قبل از حادثه یازده سپتامبر، هیچ اسم و نشانی از وی در رسانه ­ها نبوده است و بعد از این حادثه، پورتر با حاضر شدن در رسانه­ ها به عنوان یکی از اعضای دارپا اعلام می­ کند از این زمان به بعد باید قدرت خود را به رخ دشمنان بکشیم.
وی بعد از انتخاب شدن به عنوان سرپرست یارپا، غافلگیر کردن دشمنان و حتی غافلگیر کردن مردم آمریکا از تجهیزات بسیار پیشرفته نظامی و امنینی را به عنوان اهداف یارپا معرفی می­ کند و می­ گوید: یارپا به عنوان بازوی اطلاعاتی آمریکا به آینده دور نگاه می ­کند و دشمنان آمریکا باید منتظر پاسخ­ های کوبنده و قاطع یارپا و دارپا باشند.

اقدامات منتشر شده یارپا تا به حال
با وجود نوپا بودن سازمان یارپا و با وجود مراقبت­ های بسیار این سازمان اطلاعاتی و تا حدودی صنعتی، اخباری مبنی بر فعالیت­ های انجام گرفته این سازمان به بیرون درز کرده است.
به نظر می ­رسد عمده فعالیت این سازمان در جمع آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات در فضای سایبر و خارج از فضای سایبر است.
لازم به ذکر است این سازمان در کنار فعالیت­ های گسترده اطلاعاتی و آموزش افسران اطلاعاتی و جاسوس­ های آمریکا درباره تجهیزات و روش­ های نوین اطلاعاتی، نیم نگاهی به فعالیت­های صنعتی و همکاری با سازمان دارپا دارد.

ساخت تجیهزات صنعتی با همکاری دارپا، ناسا و یارپا
وبسایت
"
وایرد مگزین
"
درباره فعالیت یارپا و نحوه ارتباط این سازمان با ناسا و دارپا می­ گوید: تمام مسائل، موضوعات و تجهیزاتی که مبتنی بر جاسوسی و جمع آوری اطلاعات باشد با نظر مستقیم یارپا انجام می ­شود و یارپا باید درباره نحوه عملکرد و برنامه­ ریزی تجهیزات اطلاعاتی و جاسوسی هواپیماهای بدون سرنشین و هر گونه وسیله ­ای که برای جمع آوری اطلاعات به کار می­ رود نظر خود را اعلام کند
.
[تصویر: 134246_712.jpg]
 

[b]تعامل میان یارپا، ناسا و دارپا برای ساخت هواپیمای بدون سرنشین x-51A[/b]
ایکس-۵۱ هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی است که نخستین پروازش را در ۲۶ می ۲۰۱۰ انجام داده است

و هم اکنون در حال پروازهای آزمایشی است و توسط نیروی هوایی ایالات متحده
به کار گرفته خواهد شد.
هواپیمای ایکس-۵۱ تست
مافوق صوت

بودن و رسیدن به سرعت ماخ 6 را در مسافت حدودا ۴۰۰۰ مایل در ساعت (۶۴۰۰ کیلومتر / ساعت) در ارتفاع را در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۱۰ با موفقیت انجام داده و همچنین طولانی ترین مدت زمان پرواز در سرعت‌های بیش از ماخ ۵ را نیز به دست آورده است.

[تصویر: 134247_480.jpg]
این هواپیمای بدون سرنشین برای اهداف جاسوسی و اطلاعاتی، عکس برداری مورد استفاده قرار می­ گیرد. این هواپیما مافوق صوت با اتصال به هواپیمای

B-52

برای پرواز آماده می ­شود.
[تصویر: 134248_158.jpg]
x-51A متصل به هواپیمای بی 52
توضیح عدد ماخ: (يك متغير مهم در بررسي پرواز در سرعت­هاي بالا، عدد ماخ است. عدد ماخ به صورت ساده مقدار سرعت هواپيما يا سرعت هوا به نسبت سرعت صوت است. بنابراين هواپيمايي كه سرعتش دو ماخ است، در واقع با سرعت دو برابر سرعت صوت پرواز مي­كند. دانستن مقدار سرعت صوت براي پرواز بسيار مهم است.

معرفی گوشه ­ای از فعالیت­ های اطلاعاتی یارپا
 
1- ساخت نرم افزاری برای تحت تأثیر قراردادن حافظه بلند مدت انسان
یارپا در راستای اهداف اطلاعاتی خود، با برگزاری همایشی در ژانویه سال 2009، طرح ابتدایی خود مبنی بر تولید نرم افزاری که بتواند با خواندن حافظه طولانی مدت انسان، تصمیمات انسانی را کنترل کند، معرفی کرد. این نرم افزار با شکستن پیچیده­گی­ های مغز انسان، می­ تواند حافظه بلند مدت انسان را تحت تأثیر قرار داده و تغییراتی را در ذهن انسان ایجاد کند.
تا به حال خبری مبنی بر اینکه این نرم افزار تا به حال تولید شده است در رسانه­ ها وجود ندارد.
2- ساخت الگوریتمی برای تحلیل نهایی فرضیات
بنابر خبر وبسایت "وایرد مگزین"، اگرچه آمریکا با تجربه­ های بزرگی همچون از بین رفتن دیوار برلین، یازده سپتامبر، سقوط صدام مواجه شده است، لکن تحلیل­ های فردی و بعضا اشتباه و دارای نقص سیاستمداران، افسران و مدیران در نهایت سبب شکست آمریکا در رسیدن به اهداف نهایی خود شده است.
یارپا با استفاده از این تجارب، به دنبال استفاده از الگوریتمی است که بتواند میان تمام تحلیل­ ها و فرضیات، بر اساس روحیه افراد و همچنین شرایط موجود و تحلیل وضعیت دشمن، تحلیل­ های داری نقص و اشتباه را از تحلیل­ ها و فرضیات نسبتا درست تشخیص دهد و بتواند تحلیل جامع­تری از میان تحلیل های موجود، ارائه دهد.
این نرم افزار همچنین در شبکه­ های اجتماعی و برای ارزیابی روحیات افراد و روانشناسی کاربران اینترنتی نیز مورد استفاده قرار می­ گیرد.
جلسه مشترک میان دولت اوباما و مسؤلان یارپا
3- نرم افزاری جهت اسکن کردن کلیپ­ های یوتویوب برای شناسایی و تررور افراد
وبسایت "دیگ" درباره این موضوع می­ گوید: با وجود دوربین­ های دیجیتالی و گسترش شبکه­ های اجتماعی و همچنین وبسایت­ هایی نظیر یوتویوب، روزانه کلیپ­ های بسیاری در این وبسایت آپلود می ­شود، لکن استفاده بهینه از این کلیپ ­ها موضوعی جدا از تماشای کلیپ­ های یوتویوب است.
در همین راستا، یارپا با ارائه نرم افزاری خودکار، کلیپ­ های قرار گرفته روی وبسایت یوتویوب را از نظر مسائلی همچون شخصیت فرد، نحوه برخورد و... اسکن کرده و با شناسایی فرد، اطلاعات مفیدی را برای ترور و حتی تعقیب فرد به دست می آورد..
4- استفاده از تئوری بازی­ها برای تحلیل وضعیت آینده
وبسایت "رایت کاست" به نقل از عضو یارپا می ­نویسد: بدون تئوری بازی­ ها، آمریکا محکوم به فنا است، این عضو یارپا می­ گوید: اگرچه آمریکا به عراق حمله کرد و یا توانست طالبان را در عراق شکست دهد، لکن تمام تحلیل­گران بر این موضوع توافق داشتند که در صورت محاصره ایران، این کشور از برنامه ساخت سلاح هسته ­ای منصرف می­ شود در حالی که چنین اتفاقی نیفتاد و آمریکا متحمل خسارت­ های فراوانی شده است، بنابر این قبل از هر تصمیمی می­ بایست با استفاده از ویژگی تئوری بازی، نسبت به عملکرد و تصمیم دشمنان اگاهی کامل­تری داشته باشیم.
در همین راستا یارپا نرم افزاری را طراحی کرده است (تئوری بازی) که با تحلیل شرایط منطقه، وضعیت دشمن و همچنین توانایی­ های نظامی و اطلاعاتی دشمن، اطلاعات قابل قبولی را در اختیار نیروهای نظامی آمریکا قرار می­ دهد.
نمایی از بازی رایانه ای جیمز باند 007
تولید شده توسط یارپا
5- ساخت نرم افزار تحلیل استعاره‌های فارسی
وبسایت خبری نت‌ورک ورلد اعلام کرد محققان سازمان یارپا در نظر دارند تا دست به ساخت نرم‌افزاری متشکل از استعاره‌ها بزنند، البته نه فقط در مورد زبان انگلیسی بلکه در مورد زبان‌های فارسی، اسپانیایی و روسی.
این سازمان علت این کار را این چنین اعلام کرده است: «استعاره از زمان ارسطو ابزاری بلاغی و یا شعری بوده است که ویژگی خاص و خلاق هر زبان محسوب می‌شود، مانند: وقت طلاست. در طول 30 سال گذشته، بررسی‌ها نشان داده است که استعاره در زبان روزمره فراگیر بوده و نشان می‌دهد که مردم یک فرهنگ خاص چگونه دست به تعریف و فهم جهان پیرامون خود می‌زنند».
گروهی که قرار است دست به انجام این کار بزند بیان داشته است که این برنامه:مشخص می‌سازد مردم چگونه در مورد مسائل پیچیده فکر کرده و استعاره چه تأثیری بر عقاید آنها دارد؛ پیچیدگی معنای مرتبط با موضوع را از طریق تسخیر یا بیان الگوها، کاهش می‌دهد؛ معانی و جهان‌بینی‌های آشکار و استنتاجی گروه‌ها یا افراد خاص را نشان می‌دهد: ویژگی ناهمخوانی‌های موجود در مسائل اجتماعی و تباین اهداف سیاسی؛ بیان ماهیت ظاهری و باطنی گروه‌های اجتماعی و سیاسی، و فهم مشکلات و درگیری‌های روانی و در نهایت این که این برنامه باید دست به تولید روش‌شناسی، ابزار، فنون و نیز سامانه اولیه‌ای بزند که بتواند استعاره‌هایی را شناسایی کند که بینش لازم در مورد عقاید فرهنگی را در اختیار می‌گذارد.
entezar بازدید : 207 یکشنبه 05 آذر 1391 نظرات (0)

همواره در انیمیشن ها شاهد هستنیم که با بنیاد گرایی دینی مبارزه می شود اما این بار در انیمیشن ها میبینیم که به مسئله منجی گرایی و اخرالزمان پرداخته می شود

 

خلاصه:
انیمیشن پاندای کونگ فوکار به تقابل میان نیروهای خیر وشر می پردازد و از گزاره های آخرالزمانی و منجی گرایی استفاده می نماید. تقابل میان خیر و شر را در قالب تقابل دو نیروی یین و یانگ یا انرژی مثبت و منفی نشان می دهد که دو شخصیت پاندا و پلنگ (تای لانگ) بیانگر آن می باشند.
این داستان به ظرافت های خاصی که در داستان و انیمیشن خود دارد، ذهن مخاطب را با گزاره های منجی گرایی، هزاره گرایی، تقابل خیر وشر و… در مکتب کنفسیوسی چنین آشنا می نماید و در نهایت برخی از مفاهیم مشترک با مهدویت در اسلام را مورد تحریف قرار می دهد.
در این مقاله سعی داریم به پرسش های زیر پاسخ گوییم.
۱- آیا فضای انیمیشن برای کودکان، بدور از مفاهیم فلسفی و کلامی می باشد؟
۲- آیا انیمیشن هایی چون پاندای کونگ فوکار، در جهت ایجاد فضای آخرالزمانی تلاش می نمایند؟
۳- آیا مفاهیم آخرالزمانی و منجی گرایی که در این انیمیشین ارائه می گردد، با مبانی اعتقادی شیعه در مهدویت سازگار است؟
۴- آیا کارتونی که برای کودکان ساخته می شود، تنها یک داستان سرگرم کننده است، یا دارای ابعاد پیچیده تری می باشد؟
این پژوهش دارای ابعاد زیر می باشد.
الف – خلاصه داستان پاندای کونگ فو کار
ب- مفاهیم و نکات داستان

 

 

 

درباره ما
Profile Pic
این انجمن فعالیتش را در سطح اراک شروع کرده و در آینده ای بسیار نزدیک در سطح استان مرکزی فعالیت گسترده ای را در زمینه های پژوهشی،فرهنگی،مذهبی انجام خواهد داد البته تمام برنامه ریزی های انجام شده با کمک همه شما علاقه مندان به جامعه بشریت و عاشقان حضرت مهدی(عج) به ثمر خواهد رسید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 362
  • کل نظرات : 40
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 47
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 51
  • بازدید امروز : 113
  • باردید دیروز : 74
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 747
  • بازدید ماه : 637
  • بازدید سال : 11,659
  • بازدید کلی : 238,151
  • دیکشنری آنلاین